wtorek, 9 września 2014

Update refleksyjny nagłym Anglika usłyszeniem spowodowany

Przeczytałam sobie ostatnio mojego bloga z czasów bycia au pair w Ameryce i stwierdziłam, że byłam o wiele bardziej wylewna i szczegółowa w swoich notkach. No cóż, było to dwa lata temu, wiadomo człowiek dojrzewa, starzeje się, blazuje (jest takie słowo?) na starość. Mam nadzieję, że entuzjazm młodych Anglików udzieli się także i mnie i już niedługo będę pisała entuzjastyczne i szczere notki z wyjazdu. Na razie jednak jesteśmy w szarej polskiej rzeczywistości, więc nie wypada być entuzjastycznym a broń Boże szczerym. Spokojnie, poczekam.:)

Tymczasem kilka newsów z frontu 

Walczę dzielnie, formalności erasmusowe posuwają się do przodu. Dziś miałam przyjemność zadzwonić do IT desk w Durham prosząc o zresetowanie hasła do systemu, czyli pierwszy kontakt z tambylczym akcentem mam już za sobą. Nie żeby mój rozmówca mówił w goerdie (akcent miejscowy w Durham), nie, brzmiał tak słodko jak tylko może brzmieć Brytyjczyk, czyste RP (tzw. angielski królowej).

Karta EKUZ wyrobiona, umowa z uczelnią podpisana, podanie do dziekana o oddelegowanie złożone, Learning Agreement podpisane…jeszcze tylko jakimś cudem przeleję funty na zagraniczne konto (ma ktoś jakiś pomysł?) i będę rozkosznie wolna.

W międzyczasie mam praktyki w szkole, właśnie przygotowuję lekcję o USA, już niedługo miejmy nadzieję będę mogła pochwalić się podobną wiedzą i materiałami na temat Wielkiej Brytanii.

Martwi mnie nieco zbliżające się referendum w Szkocji, mam nadzieję, że jej prawdopodobne odłączenie nie spowoduje utrudnienia w podróżowaniu tamże. A przynajmniej nie przez kolejne pół roku.

Jeszcze tylko nieco ponad 2 tygodnie i wybędę z pięknej, acz deszczowej ojczyzny away w świat nieznany a wrogi. Odwaga nie istnieje, jest tylko pokonywanie strachu.

A na koniec ciekawostka z wypełniania internetowego formularza danych na potrzeby uniwersytetu:
A mianowicie pytają się mnie poniżej o orientację seksualną oraz czy moja obecna płeć jest tą samą którą mi...uwaga...przyporządkowano przy urodzeniu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz